ΜΟΝΩΔΙΑ-ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

 

 





Στη μουσική ο όρος μονωδία έχει δύο έννοιες: 1) Είναι συνώνυμος της μονοφωνίας, μιας μοναδικής μελωδικής γραμμής, δηλαδή, σε αντιπαραβολή με την ομοφωνία και την πολυφωνία. 2) Αναφέρεται σε ιδιαίτερο μουσικό ύψος που άνθισε στην Ιταλία του 17ου αιώνα, τα βασικά στοιχεία του οποίου συναποτελούνται από μια μελωδική, φωνητική γραμμή και την οργανική συνοδεία. Η γέννηση του ύψους της μονωδίας προέκυψε περί το 1580, ως αποτέλεσμα της απόπειρας της Καμεράτα Φλωρεντίνα να αναβιώσει η αρχαία Ελληνική τραγωδία. Αν και η απόπειρα δε διέθετε ιστορική ακρίβεια, εντούτοις περίβαλε την ιδέα της μελωδίας και της προσωδίας, όπως αυτή προέκυπτε μέσω μιας μελωδικής γραμμής (συνήθως μάλιστα με ευρεία χρήση καλλωπισμών ), επί ενός ανεξάρτητου ρυθμού βάσιμου. Το βάσιμο -οργανική συνοδεία – εκτελούνταν από όργανα όπως το λαούτο, τσέμπαλο, εκκλησιαστικό όργανο.


Η άνοδος της μονωδίας έπαιξε τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη της μουσικής, καθιερώνοντάς την ως βασικό στοιχείο της Μπαρόκ μουσικής, ιδιαιτέρως δε όταν αντιπαραβάλλεται με το μουσικό ύφος της Αναγέννησης, όπου κυριαρχεί η ισορροπία μεταξύ των φωνών, όπως εκφράζεται μέσω της πολυφωνίας.Οι δυναμικές αντιθέσεις που χαρακτηρίζουν τη μονωδία έγιναν άμεσα εμφανείς στο είδος της όπερας, εντός της οποίας άνθισε το είδος της άριας και του ρετσιτατίβου. Τα δύο είδη δίνουν έμφαση αφενός στη μελωδία και αφετέρου στη προσωδία. Αλλα μουσικά είδη με εμφανές το στοιχείο της μονωδίας υπήρξαν το σόλο μαδριγάλι, το σόλο μοτέτο και η καντάτα.

Η ανθρώπινη φωνή χωρίζεται σε κατηγορίες ανάλογα με το φύλο, την έκταση και το ηχόχρωμα. Soprano, ψιλή γυναικεία φωνή. Alto, χαμηλή γυναικεία φωνή. Tenoro, ψιλή ανδρική φωνή και Basso, χαμηλή ανδρική φωνή. Ωστόσο υπάρχουν και υποκατηγορίες των βασικών κατηγοριών. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι η ανθρώπινη φωνή είναι το πιο εκφραστικό μουσικό όργανο γι’ αυτό το λόγο έχει πολύ ευρύ ρεπερτόριο. Τέλος, στην Ελλάδα ο όρος θεωρείται εφάμιλλος με το κλασσικό τραγούδι εν γένει, υπ’ αυτή την έννοια μπορεί να γίνει λόγος για σπουδαστές μονωδίας και επαγγελματίες μονωδούς (σολίστες ) του λυρικού θεάτρου.

Μαθήματα Μουσικής



Ο στόχος της λειτουργικής φωνητικής εκπαίδευσης είναι να αναπτύξει συνδυαστικές μυϊκές δραστηριότητες στην πηγή παραγωγής του ήχου το λάρυγγα, αλλά και στα συμμετέχοντα όργανα, επιτρέποντας στη φωνή να ανταποκρίνεται πιο ελεύθερα και να υπηρετεί την άποψη του τραγουδιστή όσον αφορά το μουσικό ύφος. Η ανθρώπινη φωνή υπακούει στους νόμους της φύσης. Το πως μαθαίνουμε να τη χρησιμοποιούμε δεν είναι απαραίτητα συνδεδεμένο με τη μουσική. Η φωνητική αναπτύχθηκε ως μια βαθύτερη αναζήτηση του φωνητικού οργάνου και των δυνατοτήτων του, μέσω της εμπειρικής σπουδής της λειτουργίας αυτού, με αποτέλεσμα να επιτρέψει στους δημιουργούς τη δυνατότητα να συνθέτουν πιο δεξιοτεχνικά, δραματικά, στη φαντασία και την προσωπική τους αισθητική.
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Κλασσικό Τραγούδι Μονωδία
Ωδείο Νέας Μηχανιώνας
697 761 8913
Ωδείο
Τομείς και τμήματα του Ωδείου
Τμήμα Κλασσικής και Μοντέρνας Μουσικής Πιάνο Αρμόνιο Κιθάρα Πνευστά Κρουστά Έγχορδα
Διεύθυνση
25 Μαρτίου 29 Νέα Μηχανίωνα 570 04
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
25 Μαρτίου 29 Νέα Μηχανίωνα 570 04

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Email: odeiomihanionas@yahoo.gr
Τηλέφωνο: +302392033402


Web design
Κατασκευή και φιλοξενία ιστοσελίδων
www.webulk.eu